nuffnang ads

Wednesday, October 27, 2010

Gol Hernandez sekali lagi selamatkan United

LONDON: Jaringan minit terakhir oleh pemain gantian, Javier Hernandez menyelamatkan Manchester United apabila menang 3-2 ke atas Wolverhampton Wanderers pada saingan Piala Liga di Old Trafford, awal pagi tadi.

Jaringan pemain antarabangsa Mexico itu sekali gus membolehkan United yang juga penyandang juara, melangkah ke peringkat suku akhir. Selepas kemarau jaringan pada separuh masa pertama, Wolve dua kali menyamakan kedudukan selepas pemain yang digelar "Little Pea" itu meledakkan jaringan kemenangan United pada minit ke-90.
"Bila dia masuk, bila dia memperoleh peluang, dia tidak akan mensia-siakannya,' kata pengurus United, Alex Ferguson.

Barisan pemain yang diturunkan Ferguson berubah daripada barisan pemain pada saingan Liga Perdana pada Ahad lalu yang kali ini kebanyakannya pemain muda.

Sementara itu, West Bromwich Albion turut layak sebagai pasukan kelapan dalam suku akhir apabila menang 4-1 ke atas kelab bimbingan bekas pengurus England, Sven-Goran Eriksson iaitu Leicester City.

Wigan Athletic pula menewaskan kelab divisyen kedua, Swansea City 2-0 dengan menyaksikan penyerang Argentina, Mauro Boselli meledak gol sulungnya sejak dibeli daripada Estudiantes.
Kelab divisyen keempat, Northampton Town, yang menyingkirkan Liverpool sebelum ini, mengakhiri kemaraannya apabila tumpas 3-1 kepada kelab divisyen kedua, Ipswich Town.

Kelab divisyen ketiga, Brentford, yang pernah menumpaskan Everton pada pusingan ketiga, juga menamatkan saingan apabila tumpas 4-3 kepada Birmingham City. - Reuters

No comments:

Post a Comment