nuffnang ads

Wednesday, November 10, 2010

Ferguson lancar perang psikologi ke atas City

LONDON - Pengurus Manchester United, Alex Ferguson seakan-akan mahu melancarkan perang psikologi ke atas Manchester City menjelang pertemuan kedua-dua kelab tersebut dalam saingan Liga Perdana England di Stadium of Manchester awal pagi esok.
Ini kerana, pengurus kelahiran Scotland itu percaya yang City tidak akan berhenti berbelanja besar bagi membawa masuk beberapa lagi pemain bintang ke Eastland selagi mereka tidak menjulang sebarang trofi kejuaraan.
Setakat ini, pemilik City, Sheikh Mansour Zayed Al Nahyan telah mengeluarkan perbelanjaan sebanyak £320 juta (RM1,593.79 bilion) bagi mendapatkan khidmat pemain-pemain bintang sejak mengambil kelab tersebut pada 2008.
Begitupun, perbelanjaan besar yang dikeluarkan itu dilihat masih belum mendatangkan hasil buat City yang terus kemarau tanpa menjulang sebarang trofi baik dalam saingan liga domestik mahupun di pentas Eropah.
"Kami (United) tahu dari mana datangnya wang yang dikeluarkan untuk membeli pemain-pemain baru itu.
"City telah membawa masuk lima atau enam muka baru pada musim perpindahan yang lalu dan perkara tersebut bakal berlanjutan sehingga- lah mereka menjulang trofi kejuaraan yang diidamkan selama ini," jelas Fer- guson.
Selepas mengharungi 11 perlawanan, United kini mengumpul 23 mata, dua mata di belakang pendahulu, Chelsea manakala City pula sekadar meraih 20 mata ditempat keempat.
Namun, sekiranya City mampu menumbangkan The Red Devils di laman sendiri awal pagi esok, skuad bimbi- ngan Roberto Mancini itu bakal melonjak ke tangga kedua liga sambil mengharapkan Arsenal yang menduduki tangga ketiga tewas di tangan Wolverhampton Wanderers dalam satu lagi perlawanan.
Ferguson yang telah membimbing United selama 24 tahun berkata, City seharusnya menjadikan kejuaraan liga musim ini sebagai sasaran mereka dan langkah ke arah tersebut bakal bermula daripada pertemuan kedua- dua kelab berjiran itu.
"Saya tidak percaya akan ada pihak yang mempersoalkan kemampuan City untuk muncul sebagai juara liga.
"Mereka kini berada dalam kelompok empat pasukan teratas liga dan pertemuan dengan United sudah pastinya menjadi penentu kepada mereka mengenai hala tuju mereka dalam saingan liga musim ini," tambah- nya. - Agensi

No comments:

Post a Comment