nuffnang ads

Tuesday, October 26, 2010

Semangat sudah pulih: Ferguson

STOKE-ON-TRENT: Sir Alex Ferguson memuji semangat yang dipamerkan barisan Manchester United ketika menang 2-1 dalam perlawanan penting menentang Stoke City, kelmarin.

Barisan kendalian Ferguson merapatkan jurang kepada lima mata dengan pendahulu liga Chelsea menerusi ketajaman penyudah Javier Hernandez di Stadium Britannia. Penyerang antarabangsa Mexico itu – menggantikan Wayne Rooney yang cedera – menjaringkan gol pada minit ke-27 apabila menanduk masuk ke belakang, manakala Tuncay Sanli menyamakan kedudukan sembilan minit sebelum tamat permainan. Tetapi Hernandez menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-86 – seperti yang dituntut Ferguson – dan menunjukkan perjalanan sebenar United.

Dengan Piala Liga menentang Wolves Selasa ini dan Liga Perdana melawan Tottenham hujung minggu ini, Ferguson percaya kemenangan itu membuktikan kebangkitan semula dalam pasukan itu.

Dia berkata: “Apabila anda menjaringkan gol pada permulaan permainan, anda akan berkata pada diri sendiri ia akan menjadi salah satu musim terbaik.

“Apabila melepaskan gol ketika permainan berbaki 10 minit, ia membuatkan anda bimbang. Anda akan berfikir kepada diri sendiri ‘tidak lagi’.
“Tapi mudah-mudahan kami boleh meneruskan kebangkitan ini. Kami mempunyai perlawanan penting mulai sekarang hingga Krismas serta kami perlu mencapai sasaran dalam liga mulai sekarang.

“Kami berterima kasih kepada Javier kerana menyudahkan hantaran lintang dalam kotak penalti. Dia memiliki naluri yang baik,” kata Ferguson. – AFP

No comments:

Post a Comment